B-liga
Menü

 

 
Csapatfelállás

Csapatok:

Ferrari:Levi , Sanya

BMW:

Renault: Bence

Mclaren:

 

 
Időpontok

2 0 0 9

  Belgium Nagydíj

2009.02.12
Csütörtök

Szerver: 17:00

Kvalifikáció: 17:10

Warmup:   17:30

Verseny: 17:35


 
Idő
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Liga elérhetősége

Email cím:

b-liga@c2.hu

Msn: toth__levente@hotmail.com

sanya7@vipmail.hu

 
Jelentkezés

Ha jelentkezni szeretnél a ligába nincs más dolgod mint egy e-mailt küldeni a következő képpen,

Név:

Msn-cim:

Nic:

(a liga e-mail címe eggyel feljebb megtalálható, Ha jelenleg épp nincs felvétel akkor sincs minden veszve, ha üresedés van akkor az kap lehetőséget aki hamarabb jelentkezett! Az e-maileket hetente vasárnap délután megfogom nézni)

 

 
Társoldalaink

f1bliga.mindenkilapja.hu/

 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Főoldal
Főoldal : Futamelőzetes - Magyar Nagydíj

Futamelőzetes - Magyar Nagydíj

Heikki  2009.01.26. 23:09

A Forma-1 magyar szurkolói évek óta tudják, hogy a szezon mindig a legizgalmasabb szakaszában érkezik a Hungaroringre. Ez alól 2008 sem lesz kivétel, már csak azért sem, mert a páratlanul szeszélyes idényben ezt szinte minden pályáról elmondhattuk.

 


Hol van már 2001, amikor Michael Schumacher bajnoki címét ünnepelte a Hungaroringen, vagy 2002, amikor már világelsőként érkezett ide? Az idei szezon szerencsére olyan szeszélyesen alakult, hogy még az ugyancsak kacifántos 2003-as vagy 2007-es idényeket is felülmúlja. Igazuk lett azoknak, akik az erőviszonyok felkavarodását várták a vezetési segédeszközök betiltásától, jóllehet, az idén nemcsak a pilóták hibáztak gyakrabban, mintha a csapatok is több baklövést követtek volna el.

Most tehát maximálisan igaz az unalomig ismert mondás, miszerint a száguldó cirkusz a legérdekesebb időszakban veri fel sátrát a Hungaroringen. A Német Nagydíj előtt ugyan szorosabb volt a tabella - három versenyző állt azonos pontszámmal az élén -, csakhogy azóta újabb fordulat következett be: Hockenheimben a Ferrari betlizett, így a látványos győzelmet arató Lewis Hamilton lélegzetvételnyi előnyhöz jutott.

A Ferrarinál alapos vizsgálatot rendeltek el a gyengélkedés okainak kiderítésére, és arra a megállapításra jutottak, hogy az F2008 semennyivel sem volt rosszabb Hockenheimben, mint korábban, csak éppen nem tudta jól kihasználni a gumikat. Magyarországon kiderül, valóban egyszeri kisiklásról volt-e szó, vagy a McLaren tényleg felülkerekedett a fejlesztési versenyben, és Hamilton megismétli a 2007-es Magyar Nagydíjon aratott sikerét.

Az ominózus vizsgálatra Jerezben került sor, ahol a csapatok négy napon át teszteltek a múlt hét folyamán. A Ferrari a tüzetes elemzés dacára nem tartozott a legszorgalmasabb csapatok közé: Kimi Räikkönen, Felipe Massa és Luca Badoer 1421 kilométert tettek meg, míg a Red Bull és a Toro Rosso 1700-nál is többet. Hamilton nem vett részt a gyakorláson, de Heikki Kovalainen megmentette a McLaren becsületét, és a zárónapon megfutotta a hét legjobb köridejét. Az eredményeket azonban torzította, hogy a csapatok - a Ferrarit kivéve - nemcsak a 23. Magyar Nagydíjra, hanem 2009-re is készültek.

A versenyzők szeretik a pályát

A hétvégén valójában már a 24. alkalommal rendeznek Grand Prix-t Magyarországon, az elsőt azonban az FIA nem veszi figyelembe a hivatalos számozásban. 1936-ban ugyanis még nem létezett világbajnokság, csupán Európa-bajnokság, de a Magyar Nagydíj annak eredményébe sem számított bele. Ennek ellenére 11 autó állt rajthoz a Népligetben kialakított 5 kilométeres pályán a június 21-i futamon, a győzelmet az Alfa Romeót vezető Tazio Nuvolari szerezte meg a Mercedesek és Auto Unionok előtt.

Ezután kereken fél évszázadot kellett várni a következő nagydíjra, amelyre már a Hungaroringen került sor 1986 augusztusában. Azóta 13 pilóta léphetett a mogyoródi dobogó tetejére, a legtöbbször - 4 alkalommal - Michael Schumacher, míg Ayrton Senna három diadalt könyvelhetett el. Érdekesség, hogy három versenyző - Damon Hill, Fernando Alonso és Jenson Button - is Magyarországon szerezte meg első nagydíjgyőzelmét.

Maga a pálya ellentmondásos megítélésnek örvend. A pilóták kedvelik, a nemzetközi szaksajtó és a rajongók viszont lassúnak és porosnak tartják, ahol lehetetlen előzni. Sokan tengerpart nélküli Monacónak nevezik, és 2007-ig bezárólag valóban a naptár második legalacsonyabb tempójú pályája volt 200 km/óra körüli átlagsebességgel. Az idén ez már nem igaz, mivel Szingapúr utcái lassabbnak ígérkezek.

A Hungaroringet az elmúlt 22 évben mindössze egyszer építették át jelentősen: 2003-ban, amikor az előzések elősegítése érdekében meghosszabbították a célegyenest, gyors jobbosból hajtűvé alakították az első kanyart, és átszabták a 12-es számú fordulót is. Az új vonalvezetés 4381 km hosszú, és a mezőny szeret rajta vezetni.

"A Magyar Nagydíj élvezetes verseny, mivel Budapest gyönyörű város, a Hungaroring pedig überkirály pálya" - jelentette ki Alex Wurz, aki az idén bánatára csupán a Honda tartalék pilótájaként lehet jelen Magyarországon. - "Nincsenek igazán hosszú egyenesek, és sok ív fonódik egymásba, ezért ha az egyikben hibázol, még három kanyarral később is fizeted az árát."

A pálya a pilóták vezetői képességei mellett erőnlétüket is próbára teszi, főleg a hőség miatt. Augusztus elején általában kánikula uralkodik hazánkban - az idén 30-32 fokot jósolnak -, a versenyzőknek viszont a maximumot kell nyújtaniuk. "Egy itteni kör nagy kihívást jelent, mivel soha sincs holtidő, és nem tudjuk pihentetni a kezünket, folyamatosan tekernünk kell valamerre a kormánykereket" - mondja Jenson Button.

A közhiedelemmel ellentétben azonban a kanyarok többsége nem kifejezetten lassú: a 8-as és a 11-es közötti szakasz igen tempós, és a Nigel Mansellről elnevezett 4-es is élvezetes. "A bejárata beláthatatlan, a kijárata szűk, úgyhogy könnyű itt hibázni" - magyarázza Wurz. - "Ha jó ritmusban veszed be, sok időt nyerhetsz itt. A gyors kanyarokban ez általában nem könnyű, de itt igen, mert ez a kanyar megbünteti azokat a pilótákat, akik nincsenek összhangban az autójukkal."

További kihívás, hogy az aszfalt poros, és a versenyhétvégén is csak az ideális íven tisztul meg. Heikki Kovalainen úgy véli, a Hungaroring azoknak a versenyzőknek adja meg magát, akik elég türelmesek. "Ezen a pályán nem lehet kierőszakolni a jó köridőt az autóból, inkább fokozatosan kell javítani a beállításokon, hogy a verseny napján könnyű dolgod legyen" - vallja a finn. - "Ha küzdesz az autóval, a hőség és a rengeteg kanyar minden erődet ki fogja venni. Ráadásul - akárcsak Kanadában - itt is nagy veszteséggel jár, ha letérsz a versenyvonalról."

A por - amellett, hogy precizitást követel - nagyon megnehezíti az előzéseket. Kifékezésre csak az 1-es kanyar kínál valódi lehetőséget, de a célegyenesre elnyújtott ív vezet, ahol a támadó autó a csökkenő leszorító erő miatt lendületet veszít. Igazságtalan azonban emiatt kritizálni a Hungaroringet, hiszen Hockenheim kivételével a többi pályán sem láthatunk sok előzést - legalábbis a jelenlegi szabályok mellett. Jövőre az új aerodinamikának hála talán nálunk is változik a helyzet.

Fókuszban a gumik szemcsésedése

Mivel az egyetlen valamire való egyenes sem sokkal hosszabb 700 méternél, a mérnököknek nem kell gondolkodniuk az aerodinamikai beállításokon: a légellenállással mit sem törődve maximális leszorító erőre lövik be a szárnyakat. A legtöbb fejfájást a Hungaroringen valójában a gumik okozzák műszaki szempontból.

"Budapesten a legfőbb kihívás az abroncsokkal kapcsolatos" - szögezte le a Toyota technikai igazgatója, Pascal Vasselon, aki korábban évekig dolgozott a Michelinnél. - "Az oldalirányú terhelés magas, a tapadás viszont csekély. Gondoskodnunk kell róla, hogy kellően felmelegítsük a gumikat, de anélkül, hogy túl hamar elkoptatnánk őket, ez azonban nem könnyű."

Erre a tavalyi év a legjobb példa. 2007-ben jó néhány csapatnak gondjai támadtak a Bridgestone szuperlágy keverékével, és Vasselon most is ugyanerre számít. "Könnyen előfordulhat, hogy a lágyabb abroncsok jól tapadnak, de fél kör után elfogynak, míg a keményebbek tapadása sohasem lesz ideális" - vélekedett. - "A két leglágyabb keveréket fogjuk használni az elégséges tapadás érdekében, de már most tudjuk, hogy a szuperlágy esetében szemcsésedéssel fogunk küzdeni. Arról fog szólni a hétvége, hogy miként tudjuk kivédeni a szemcsésedést."

A motorokra ugyancsak nehéz hétvége vár, pedig a versenyzők sehol sem nyomják tövig a gázpedált tíz másodpercnél hosszabb ideig. "A padlógázos szakaszok 58 százalékos aránya a skála alsó felén helyezkedik el" - mondta a BMW sportigazgatója, Mario Theissen. - "A hőmérséklet azonban kritikus hatással lehet a hajtásláncra. Rendszerint hőség uralkodik Budapesten, ráadásul a pályát körülölelő medencében megreked a hő. Az alacsony átlagsebesség pedig gondoskodik róla, hogy a hűtőrendszereket maximálisan kihasználjuk."

A Magyar Nagydíj érdekessége a versenytaktikák viszonylagos változatossága. "A stratégiák igen sokszínűek lehetnek, az elmúlt futamokon egy, kettő és három kiállást is láthattunk" - emlékeztetett a Williams mérnöki gárdáját irányító Sam Michael. A Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug rámutatott: a Hungaroring kedvez az agresszív taktikáknak, hiszen fontos a jó rajtpozíció, és nagy az üzemanyag-súlyhátrány. "Az autó és a benzin tömege ezen a pályán nagyobb súllyal esik latba, mint az előző futamokon" - fogalmazott Haug.

 

Pálya történet

Bernie Ecclestone a FOA (anno még FOCA) elnöke a nyolcvanas évek közepén határozottan érezte, hogy a Formula 1™ Világbajnokságnak terjeszkednie kell, mégpedig lehetőleg az akkor még meglévő "vasfüggöny" mögé.

Kína, Szovjetunió, majd Jugoszlávia szerepeltek a tervekben, de végül is, Rohonyi Tamás, magyar származású barátja tanácsára Magyarország felé fordult a figyelme.

Villámgyors érdeklődés, majd villámlátogatás után Budapestre, majd a fővároshoz közeli Mogyoródra esett a választása. A versenypálya rekordidő, nyolc hónap alatt készülte el. 1985. szeptember 10-én írták alá a szerződést, október 1-jén kezdődtek meg a munkálatok, majd 1986. március 24-én a Drapál Emlékverseny kapcsán avatták fel a Hungaroring versenypályát. Az első Formula 1™-es futamot 1986. augusztus 10-én rendezték a pályán.

A pályát a Formula 1™ Gazdasági Társaság építette, és ennek évente változó vezetője gyakorolta az első öt évben a vezetői jogokat. Az első öt éves ciklus vége egybeesett a magyarországi rendszerváltozással, melynek következtében, az anyagi nehézségeket áthidalandó, a versenypálya öt évre Bernie Ecclestone-nak került bérbeadásra, aki ennek fejében vállalta további öt verseny megrendezését.

Ezen gyakorlat egyik fél számára sem vált be. Így 1994-ben megkezdődtek a tárgyalások Bernie Ecclestone és a Hungaroring Sport Zrt. elnöke, Dr. Berényi János között. A tárgyalások eredményeképp a versenypálya tulajdonosi viszonyai 1995-re rendeződtek, és azóta a Hungaroring Sport Zrt. gyakorolhatja a tulajdonosi jogokat.  A magyar állam felismerve a verseny máshoz nem fogható reklámértékét és jelentőségét, valamint az ország-image építő hatását a rendezőket teljes támogatásáról biztosította. Ma Palik László elnökletével 2011-ig biztosított a Formula 1™ Magyar Nagydíj.

 

Hungaroring adatok

Pálya hossza
4381,08 méter

Kanyarok száma
14

Legkisebb ívsugár
20 méter

Legnagyobb ívsugár
400 méter

Szintkülönbség
36 méter

Célegyenes hossza
788,9 méter

Legnagyobb emelkedő
6,2 %

Legnagyobb esés
7,0 %

Boxutca hossza
303,8 méter

 

 
C-Liga

 
Laza Rádió
<a href='http://lazaradio.hu/'>Hallgasd a Laza Rádiót</a>
 
F1 Birkuc 2008 Platinum

F1 Birkuc 2008


... Patch ...

...  Szabályzat ...
... Újoncoknak ...

 






Chatbox
 
Pontszámok
 
 
Látogatottság
Indulás: 2007-09-25
 
Sim Tv Sport

         


!!! ÉLŐ ADÁS !!!

!!! ELŐZÉSEK !!!
(VIDEÓK)

 

 

 
Ligatagok szavazzatok!!!!
Lezárt szavazások
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!